Чи мають право тютюнові компанії застосовувати КСВ?
Проект Закону України № 5164 «Про внесення змін до деяких законодавчих
актів України» щодо повної заборони реклами, спонсорства та
стимулювання продажу тютюнових виробів повинен заборонити програми
«корпоративної соціальної відповідальності (КСВ)» тютюнових компаній.
Рамкова конвенція ВООЗ із боротьби проти тютюну зобов’язує Україну до 4
вересня 2011 р. ввести повну заборону реклами тютюнових виробів, яка,
зокрема, забороняє тютюновим компаніям проводити діяльність у напрямку
КСВ, «тому що метою, результатом або вірогідним результатом таких дій є
сприяння продажу тютюнових виробів або вживанню тютюну, прямо чи
опосередковано».
► Програми КСВ – це важливий вид маркетингу та реклами тютюнових виробів.
КСВ містить внутрішнє протиріччя: тютюнова промисловість просуває продукт,
який сприяє тютюновій залежності та вбиває. Інтереси промисловості
вступають у протиріччя з інтересами громадськості в галузі охорони здоров’я,
освіти і навколишнього середовища.
► Чому тютюнові компанії займаються програмами КСВ?
◦ Щоб отримати союзників і посилити вплив серед політиків та
регулюючих органів
◦ Щоб підвищити довіру до промисловості та протидіяти прийняттю
ефективного законодавства щодо боротьби проти тютюну
◦ Щоб зменшити незадоволення з боку одержувачів пожертвувань,
батьків, вчителів та інших
◦ Щоб зберегти доступ промисловості до молоді шляхом підвищення
позитивного ставлення молоді до куріння.
► Тютюнові компанії жертвують дуже маленький відсоток від їхнього загального
прибутку, а потенційна вигода від цих пожертвувань – ніщо у порівнянні з
соціальними втратами від куріння.
◦ В Україні у 2009 році компанія Philip Morris витратила на програми
КСВ лише 261 270 доларів, хоча ця компанія займає найбільшу
частину тютюнового ринку в України, розмір якого, за оцінками
експертів, становить 4 млрд. доларів.
◦ Для порівняння, щорік втрати продуктивності в Україні внаслідок
передчасної смертності, яка пов’язана з курінням, складають не
менш 3 млрд. дол. США, або 3,6 відсотка ВВП України.
Дуже актуальна тема для роздумів, бо на цьому відео дядько говорить про дуже продуману політику компанії British American Tobaco. Питання полягає в тому чи те що робить компанія за гроші людей, які впринципі свідомо обирають спосіб життя курця виправдовує шкоду їхньої продукції? Чи можуть і надалі тютюнові компанії застосовувати такі маркетингові концепції?
А ви як думаєте?
Курить некруто
ВідповістиВидалити